Als je 1000 euro hebt om te investeren in iets, zodat het uiteindelijk meer wordt, waar kun je het dan het beste in investeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

In een opleiding cq cursus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een mooi en waar antwoord!
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach wat een gelul. Dat is toch de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Lavender: met een cursus/opleiding investeer je in je eigen toekomst... vind jij dat gelul????
@leenvanfrisa: thumbs up! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond lavendel als wc spuitbus ook al zo stinken....

Andere antwoorden (6)

Die vraag valt alleen maar goed te beantwoorden als jij eerst op een andere vraag het antwoord geeft.
Die vraag is: hoeveel risico wil je lopen?

Als je het niet erg vindt, dat over 1 of 2 jaar die 1000 Euro verdwenen is, en je dus echt niks meer over hebt, dan kun je gaan beleggen in b.v. opties. Je hebt dan kans dat het heel veel meer wordt, en ook kans dat het heel veel minder wordt.

Als je een matig risico wilt lopen, b.v. dat je het niet erg vindt dat je de helft van je geld kwijt raakt, kun je in aandelen en obligaties gaan.

Als je absoluut wilt dat je je 1000 Euro houdt, dan moet je gaan sparen. Dan is de kans op winst heel klein, maar wel heel zeker.

Er is gewoon een regel die altijd opgaat: hoe meer risico je wilt lopen, hoe hoger je winst kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duizend euro is eigenlijk veel te weinig om te investeren. Je kunt pas goed investeren als je ergens boven de tienduizend begint. Maar het ligt er wel een beetje aan waarin. Beleggen en obligaties, ik zou er met slechts duizend euro niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee in obligaties inderdaad niet, maar ik heb zelf procentueel gezien hele mooie winsten gemaakt met een investering van een paar honderd euro, dus het kan wel. Maar dan moet je weten wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het minnetje! ;-) Geintje.
Hoi om antwoord te geven op je vraag
Hoeveel geld wil je er van over houden
Ik weet wel wat voor je en je hoeft er maar de helft van de 1000 euro van te investeren
J e krijgt er meer voor terug dan de 1000 euro
Wil je er graag mee helpen
Mailmij voor meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelen op de beurs kan lucratief zijn. tegenwoordig zijn de transactiekosten niet meer zo hoog, dus kan je er nog best een leuk rendement op maken.

En als je echt actief ermee gaat beleggen, dan heb je, mocht het echt tegen zitten in ieder geval een tijdje lol gehad van je geld. Belangrijke voorwaarde is wel dat je tegen je verlies moet kunnen.

Je kan ook investeren in een beleggingsfonds. Dan hoef je het niet actief te volgen, maar kan je ook een aardig rendement halen.

Wat je ook doet, beleef er plezier aan. Ook als het tegen zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na enkele jaren in aandelen en opties gespeeld te hebben (En veel verloren en gewonnen te hebben) ben ik zelf uit de aandelen gestapt (Alleen Royal Bank of Scotland heb ik nog enkele tienduizenden staan; Die bank gaat niet onder, en na de crisis springen die wel weer omhoog).

Met kleinere bedragen kan je beter in beheerde fondsen stappen, of index producten nemen. Deze fondsen bevatten zeer veel geld, wat in een bepaalde geografische regio danwel bepaalde producten investeert. (Mijn portfolio richt zich op Azie, latijns amerika & grondstoffen: De regio's groeien. En grondstoffen worden schaars). De laatste maanden is hier een deel zilver bij gekomen. Zilver is een van de edelmetalen die nog achter ligt, en ik verwacht een kleine verdubbeling in waarde over de komende 18 maanden.

Uiteindelijk moet je voor jezelf besluiten welke producten je in geloofd, en waarom. Wat iemand anders je vertelt levert je op een aantal punten problemen op:

- Je bent geen baas van je eigen geld
- Als het mis gaat, weet je niet waarom, en heb je wellicht niet de zenuwen om door een dipje te gaan.

Als je geen risico wilt lopen, moet je richting sparen of overheidspapieren denken. Maar dan vermeerdert het geld zich niet of nauwelijks. Aan de andere kant hebje over 5 jaar nog wel geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beleggen is alleen voor grote jongens, want die manipuleren de koers Kleine jongens verdienen per definitie nooit iets met beleggen.
De enige investering die met zekerheid geld opbrengt is die in je eigen kunnen en kennen.